McDonalds gooit groen logo in de strijd
Sinds mensenheugenis heeft McDonalds het imago van de milieuvervuilende multinational. En daar wil het komaf mee maken. De fastfoodgigant wil de wereld tonen dat het wél inzit met het milieu.
- Nieuw, groen logo
- Voorlopig enkel Europa
- Van salads tot frituuroliebenzine
McDonalds zal een full makeover ondergaan. De meest opmerkelijke: het alomgekende logo met de letter M op een rode achtergrond zal vervangen worden door een groene achtergrond. Ook het interieur zal een groene gedaantewisseling ondergaan.
In Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittanië zijn de eerste ketens al onder handen genomen. Tegen eind 2009 zal het gros van de Duitse vestigingingen ‘vergroend’ zijn. Bovendien zullen er in 2010 nog 40 nieuwe fastfood ketens geopend worden in Duitsland.
Dat McDonalds duchtig op zoek is naar een groener en gezonder imago is al een tijdje te merken. Hun menu’s werden verrijkt met talloze gezonde salades, de verpakkingen vermelden het aantal calorieën, en afgelopen zomer kondigde de keten ook aan de frituurolie te recycleren tot brandstof voor hun vrachtwagens.
Momenteel worden enkel de ketens in Europa aangepakt. Van een groen logo buiten Europa is voorlopig nog geen sprake.
Leave a reply